Thesisstudent Sven Rogge winnaar Boston Consulting Group Strategy Cup

(27-02-2014) De Boston Consulting Group Strategy Cup werd dit jaar gewonnen door een team UGent-studenten. Proficiat aan Lena Kalingondo, Bram De Ruyck, Sven Rogge en Heleen Steuperaert.

Afgelopen week gaven meer dan 1.200 Belgische studenten het beste van zichzelf in de BCG Strategy Cup ten voordele van SOS Kinderdorpen. Onder hen ook 229 studenten van de UGent. En met succes, want 'team 42' met studente handelsingenieur Lena Kalingondo (2e master) en burgerlijk ingenieur studenten Bram De Ruyck (1e master), Sven Rogge (2e master) en Heleen Steuperaert (1e master) nam de hoofdprijs mee naar huis. Het winnende team stelde een uiterst sterk idee voor om donaties voor SOS Kinderdorpen mogelijk te maken via de supermarkten. Het initiatief blonk niet alleen uit door het hoge potentieel, maar ook, en vooral, door de pragmatische aanpak die door de studenten werd voorgesteld. Het voorgestelde concept zal verder worden uitgewerkt en de winnende studenten krijgen de mogelijkheid om de impact van hun werk te ervaren in een SOS Kinderdorp in Afrika.

Bron: http://www.ugent.be/nl/actueel/nieuws/bcg-strategy-cup.htm